dinsdag 13 oktober 2015

Klaar om te wenden?!?!

Een jaar of veertien was ik, denk ik, toen ik uit de mooie vakantiefolder een zeilkamp koos. Dat leek me wel wat: lekker in een bootje hangen, de wind in de zeilen en genieten van het zonnetje. 
En heerlijk werd het, ik kan je fantastische verhalen vertellen over die week. Over deogevechten (heel leuk als je 14 bent!) en schieten met bruine bonen (altijd handig als je het eten niet lust) en douchen met een hamer (of dat u helemaal legaal was weet ik niet, maar goed dat terzijde)

WAARSCHUWING>>> VOOR FANATIEKE ZEILERS IS HET VOLGENDE STUK NIET GESCHIKT
En naast al die fantastische dingen gingen we dus elke dag zeilen En dat, tja... dat bleek dus minder mijn hobby. Ik genoot van de mensen en het water, de fantastische gesprekken en de wind in de zeilen. Nouja...zolang ik die wind maar niet in de gaten hoefde te houden. Zolang ik maar geen beslissingen hoefde te nemen over wat we met de zeilen moesten doen. En dus ontdekte ik al snel mijn favoriete plekje: De fok. 
En terwijl ik kletste en genoot lette ik altijd goed op de schipper. Want als die riep: "Klaar om te wenden" dan moest ik op letten. De fok moest los en dan was het wachten tot het commando "ree"volgde. Dat moment liet soms nog best op zich wachten, maar ik zat op scherp. 
Want ik wist, het was heel belangrijk dat ik op het juiste moment reageerde! 

En zo voelde het de afgelopen week. Ik zat op scherp. Ik was klaar om te wenden, maar moest nog wachten op de "ree". En gisteravond was die daar dan eindelijk... Ik heb een "go"! Ik mag naar Lesbos! 
En dat is leuk maar ook spannend. Dat is fantastisch, maar ook nu al moeilijk. 
Ik mag de voorbereiding starten en dat is fijn. De opgebouwde energie mag ik omzetten in actie. Wat een bevrijding is dat! 
Als ik het juiste ticket kan krijgen vertrek ik op 10 November en kom ik 24 November weer terug. Ik hou jullie op de hoogte! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten