zondag 22 december 2019

Ik ben bang dat er niks meer van mij over is....

rustig rustig, niet schrikken. Fysiek ben ik prima in orde. En ook mentaal is er niks mis. Maar mijn hart, ik ben bang dat dat stukje voor stukje is gesmolten de afgelopen weken. Bijna dagelijks kreeg ik een lief appje, een financiĆ«le gift of een tasje gevuld met onderbroeken en mutsjes.  En iedere keer smolt mijn hart daar een stukje van, totdat ik voor mijn gevoel compleet gesmolten was. Want in al deze gebaren zag ik de liefde, de liefde van iemand die omkijkt naar zijn medemens en tijd, geld en energie geeft om deze liefde om te zetten in iets concreets.

Van alles wat ik ontving kreeg ik een grote glimlach op mijn gezicht. Voor zover mogelijk heb ik geprobeerd iedereen te bedanken, maar niet altijd is dat gelukt. Daarom wil ik via deze weg iedereen heel erg bedanken! Wow, wat ontzettend mooi wat jullie samen hebben gedaan en bij elkaar hebben gebracht. Graag wil ik een aantal acties extra benoemen

*Speciaal denk ik aan de dagbehandelingsgroep die een tas vol mutsjes maakten voor de baby's in Moria. Ook een moeder en dochter die mij zijdelings kenden gingen op die manier aan de slag. Wat bijzonder dat jullie samen de tijd namen om voor deze kinderen aan de slag te gaan! Ik heb genoten van jullie prachtige patroontjes en het idee dat ieder mutsje staat voor een warm hoofdje. 

*Dank aan de school die besloot om van het opgehaalde zendingsgeld van dit jaar 500 euro over te maken naar ShowerPower! Ook NGK-gemeente de Pelgrim (waar ik zondag naar de kerk ga)haalde geld op voor dit doel, na een collecte werd er 562,20 euro overgemaakt naar de organisatie. Ongelooflijk!

*College de Kleine Prins Utrecht (waar ik werk) ging na mijn oproep met hun leerlingen aan de slag. De docenten besloten hun leerlingen les te geven over vluchten en hen in de gelegenheid te bieden om in hun schoolwinkel onderbroeken en mutsjes te kopen. De leerlingen deden massaal mee en vlak voor de kerstvakantie kreeg ik een mand vol spullen aangeboden. 

*Op de stationsweg 109 in Ede werd tot twee keer toen een complete doos met spullen gevuld. Medewerkers en vrijwilligers van Tijd voor Actie, Dien je stad, Coƶrdinatie Vrijwilligers Vluchtelingen in Ede, Laten we Welzijn en Present vulden deze samen.  

Bij elkaar haalden we samen het volgende op: 
  • 196 Kinderonderbroeken (met daarbij nog 49 kinderhemden)
  • 216 vrouwenonderbroeken (en nog enkele bh's en hemden)
  • 162 babymutsjes (en nog enkel sjaals, handschoenen, sokjes en rompertjes)
  • €1267,76 waarmee ik op Lesbos nog veel meer spullen kan gaan halen
Dank, ontzettend veel dank aan iedereen die iets heeft gedaan en/of gegeven. Ik ga alles naar Lesbos brengen en met heel veel liefde uit delen!! 

Heel veel liefs, 
Tamara

p.s. mocht je op facebook mijn oproep hebben gedeeld zou je dan ook de dankjewel-post die ik daar vanavond post willen delen. Op die manier hoop ik ook alle anonieme gevers te bedanken. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten